امروز در خدمت شما هستیم با طرز تهیه آسان چیپس نان خانگی خوشمزه اگر دنبال یکی از سالم ترین تنقلات برای بچه ها هستید پیشنهاد می کنم درست کردن این چیپس را امتحان کنید بیشتر بچه ها و بزرگسال عاشق ترد بودن چیپس های سیب زمینی هستند بخاطر همین اگر می خواهید مصرف چیپس های سیب زمینی خود را کم کنید حتما از چیپس نان استفاده کنید بعد از یک مدتی می بینید که بطور عجیبی دیگر میل به خوردن چیپس ندارید. طبق تحقیقاتی انجام شده روی افرادی که در هنگام تماشای برنامه های تلویزیونی اعتیاد به مصرف تنقلات چون چیپس و.. دیگر تنقلات ناسالم دیگر داشتند به آنها بجای چیپس از آن ها خواستند هویج یا کرفس ، کدو و لبو بصورت کرانچی استفاده کنند و بسیاری از این افراد دیدن که اصلا به خوردن چیپس اعتیاد نداشتند بلکه ترد بودن اون تنقلات بود که برای آن ها جذابیت داشت و با جایگزین کردن درست تنقلات هم به سلامتی خود کمک کردند و هم آن حس جذاب استفاده از مواد غذایی ترد را برای خود حفظ کردند.

مواد لازم مورد نیاز برای چیپس نان خانگی


نان لواش 2 عدد
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری سرپر
نمک به مقدار لازم
پودر آویشن 1/4 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
جعفری خشک 1 قاشق غذاخوری
پودر پیاز 1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه آسان چیپس نان خانگی + ویدیو

قبل از آغاز کار فر را روشن کنید و روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. و بعد برای شروع کار باید نان های لواش را به شکل نواری برش بزنید که در ویدیو بالا روش برش زدن نان چیپس قرار داده شده است همچنین شما می توانید این نوارها را به دلخواه به صورت مربعی یا مثلثی ببرید و داخل یک کاسه بریزید. سپس تمامی ادویه ها، سبزی خشک و روغن زیتون را روی نان های برش خورده بریزید و کامل هم بزنید. برای طعم بهتر می توانید از پودر سیر، پودر پیاز، یا پاپریکای خانگی استفاده کنید.

چیپس نان خانگی خوشمزه با طرزتهیه آسان

در ادامه باید روی سینی فر یک کاغذ روغنی بیندازید و نان های مزه دار شده را به صورت یکنواخت روی سینی پخش کنید. مراقب باشید نان ها روی هم نیفتند تا همگی کامل برشته و ترد شوند. سینی را داخل فر قرار دهید و زمان دهید تا نان ها طلایی و ترد شوند. دقت داشته باشید زمان پخت چیپس نون تقریبی است و به فر بستگی دارد؛ از این رو توصیه می شود هر چند وقت یک بار آن را چک کنید و هم بزنید تا یکنواخت ترد شوند و البته نسوزند. زمانی که دیدید تمامی نان های طلایی و ترد شدند چیپس نان خانگی شما آماده است، می توانید با ماست موسیر یا ماست های معمولی نوش جان کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کردن چیپس نون خانگی

چیپس نون خانگی خوشمزه با طرزتهیه آسان

  1. به جای روغن زیتون می توانید از روغن مایع معمولی یا روغن هایی که نقطه دود بالایی دارند استفاده کنید.
  2.  همچنین از سایر نان های نازک می توان برای چیپس نان خانگی استفاده کرد.
  3.  می توانید به جای آنکه چیپس ها را در فر قرار دهید در مقداری کره سرخ کنید، البته در این حالت درصد چربی چیپس بالا می رود و دیگر نیازی به اضافه کردن روغن زیتون نیست. البته درست کردن در فر بخاطر استفاده نکردن از روغن سرخ کردنی گزینه بهتری بنظر می رسد.
  4. شما بسته به سلیقه خود می توانید از سبزیجات خشک دیگری مثل ریحان، شوید یا جعفری نیز استفاده کنید.
  5. مقدار و نوع ادویه ها کاملا بستگی به دائقه شما دارد. 

امیدوارم از تهیه این چیپس لذت برده باشید و با قراردادن تنقلات سالم در برنامه غذایی خانواده به حفظ سلامتی آن ها کمک کنید. اگر نظر یا پیشنهادی داشتید حتما در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

پست پیشنهادی برای شما :  12 مدل ساعت دیواری اتاق کودک پسرانه (پرفروش ترین ها)