چگونه پفیلا سرکه ای درست کنیم [ در 10 دقیقه]

برای شما در این پست وبلاگ میخواهیم آموزش چگونه پفیلا سرکه ای درست کنیم  را برای شما منتشر کنیم. اگر از طعم پفیلا های معمولی خسته شدید و قصد دارید پفیلا سرکه ای نمکی خوشمزه تهیه کنید در ادامه همراه ما باشید. ما تلاش کردیم یکی از راحت ترین دستور های تهیه پفیلا سرکه ای نمکی را برای شما انتخاب و در اینجا با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد مورد نیاز برای تهیه پفیلا سرکه ای و نمکی خوشمزه

ذرت: یک استکان

روغن: دو قاشق غذاخوری

سرکه: دو قاشق غذاخوری

کره: یک قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار لازم

دستور تهیه پفیلا نمکی سرکه ای

شما برای تهیه پفیلا به دو صورت می توانید عمل کنید یک اینکه می توانید از دانه های ذرت آماده را خریداری و استفاده کنید که راحت تر و سریع است یا اینکه خودتان ذرت را خریداری کنید بعد برگ های بلال را جدا کرده و دانه های ذرت را از بلال جدا کنید و در داخل ظرف مناسبی بریزید و در داخل سینی به صورت یکنواخت بریزید تا کمی خشک شود و رطوبت آن کشیده شود. خوب برسیم به سراغ مراحل اصلی تهیه که باید در ابتدا قابلمه مناسب را انتخاب کنید سپس داخل آن روغن را ریخته و روی حرارت با شعله متوسط گذاشته تا داغ شود سپس دانه های ذرت را اضافه کرده کمی نمک را روی دانه های ذرت می پاشیم باید دانه های ذرت به اندازه ای باشند که کف قابلمه را بپوشانند و روی هم قرار نگیرند سپس درب قابلمه را می گذاریم.

چگونه پفیلا سرکه ای درست کنیم

برای اینکه ذرت را نسوزد باید قابلمه را و چپ و راست و مورب کرده تا دانه های ذرت تفت داده شوند و نسوزند بعد از 5 الی 10 دقیقه صدای ترکیدن دانه های ذرت بلند می شود بعد از مدتی دیگر صدای ترکیدن دانه های ذرت خیلی کم می شود. آن گاه قابلمه را از روی حرارت برداشته و  پنج دقیقه صبر کنید.

مرحله سرکه ای کردن پفیلا ها

حالا برای مزه و طعم دار کردن پفیلا ها کره را در دمای اتاق داخل ظرف مناسبی گذاشته تا آب شود سپس نمک و سرکه را اضافه کرده و هم می زنیم سپس روی پفیلا ریخته و در داخل فر با دمای 100  درجه سانتی گراد به مدت 10 می گذاریم. حالا پفیلا های سرکه ای شما آماده است می توانید آن را بخورید. نظرات خود را درباره این دستور تهیه برای ما در بخش دیدگاه بنویسید.

پست پیشنهادی برای شما :  4 کتاب داستان برای کودکان به زبان انگلیسی و فارسی