مضرات مصرف پفک برای کودکان [نظر متخصص تغذیه]

یکی از مضر ترین و خوشمزترین خوراکی ها برای بچه ها بدون شک پفک است و خانواده کاملا به این موضوع اشراف دارند و مصرف پفک را برای کودکان محدود کرده اند اما امروز در این پست می خواهیم مضرات مصرف پفک برای کودکان را از منظر یک متخصص تغذیه بررسی کنیم با خواندن این پست حتما نظر شما بیشتر درباره خوردن پفک تغییر می کند و حتی ممکن است بعد از این پست تصمیم بگیرید بجای محدود کردند بطور کامل آن را برای فرزند خود حذف کنید. در ادامه شما می توانید نظرات دکتر هادی عبدالله زاد یکی از متخصصان تغذیه را درباره پفک بخوانید.

 مضرات پفک برای سلامتی

 این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مضرات پفک بسیار زیاد است گفت: مصرف این ماده خوراکی خطرات بسیاری برای سلامت افراد و به‌ ویژه برای کودکان دارد چون بچه ها برای رشد مناسب نیاز به مواد غذایی سالم و مفید دارند.

مصرف کم پفک مشکل دارد؟

دکتر هادی عبدالله زاد با بیان اینکه پفک خوراکی مضری است گفت: تقریبا هیچ ترکیب سودمندی در پفک یافت نمی‌شود که بخواهیم توصیه به مصرف کم پفک داشته باشیم. پس اگر تا به الان فکر می کردید که مصرف کم پفک اشکالی ندارد باید بدانید که مصرف کم این خوراکی مضر هم می تواند برای بدن کودکان و چه بزرگسالان مضر باشد.

مضرات مصرف پفک برای کودکان

پست مرتبط: چیپس نان خانگی خوشمزه با طرزتهیه آسان

دلیل مضرات زیاد پفک ها چیست؟

این متخصص تغذیه با بیان اینکه یکی از بزرگترین دلایلی که باعث مضر شدن پفک می شود استفاده از روغن‌های با اسیدچرب ترانس بالا در تهیه آن است که برای بدن بسیار زیان آور است. از طرفی با توجه به اینکه روغن موجود در پفک تحت حرارت زیاد قرار می‌گیرد، عملا اکسیده شده و سرطان زاست.

از دلایل دیگری که باعث مضر شدن پفک ها می شود این است که چربی بالای موجود در آن در صورت مصرف زیاد می‌تواند موجب افزایش چربی خون و نیز افزایش وزن افراد و بویژه کودکان شود. از طرفی این افزایش چربی خون می‌توانند موجب افزایش مشکلات قلبی و عروقی شود.

دکتر هادی عبدالله‌زاد در ادامه به نمک زیاد و مواد افزودنی در پفک هم اشاره می کند و می گوید این نمک بالا می‌تواند موجب افزایش فشار خون در افراد شود و مشکلات قلبی و کلیوی را به دنبال داشته باشد. همچنین وجود رنگ و مواد افزودنی در پفک از مشکلات بزرگ دیگر پفک است. این مواد می‌تواند موجب بروز حساسیت در افراد و بویژه در کودکان شود که از جمله این حساسیت‌ها می‌توان به حساسیت‌ های پوستی و تنگی نفس اشاره کرد.

مضرات مصرف پفک برای کودکان

کالری زیاد پفک یکی دیگر از دلایل مضر بودن آن است،این کالری بالا می‌تواند موجب افزایش وزن افراد شود و دریافت این کالری بالا افراد را برای صرف وعده‌ های اصلی غذا بی‌اشتها می‌کند. دلیل دیگر بی‌اشتهایی افراد و مخصوص کودکان به دنبال مصرف پفک این است که پفک آب زیادی را می‌طلبد و افراد به دنبال مصرف پفک مقدار زیادی آب می‌نوشند که معده آنها را پرکرده و آنها را نسبت به وعده اصلی غذا بی‌اشتها می‌کند. کالری بدن باید به هر طریقی تامین شود، اما تامین آن از مواد مضری مانند پفک برای سلامتی افراد زیان آور خواهد بود.

پفک در کنار تمام ضرر هایی که در بالا به آن اشاره کردیم. خاصیت چسبندگی هم داشته و به دندان‌ها می‌چسبد که این امر می‌تواند مشکلات دندانی در کودکان را به دنبال داشته باشد و متاسفانه با بالا رفتن سن این مشکلات دندان با آن ها همراه خواهد بود.

نتیجه گیری و کلام پایانی

 با توجه به نکات گفته شده در بخش قبلی درباره مضرات مصرف پفک، مصرف این ماده خوراکی حتی به میزان کم هم توصیه نمی‌شود. چنانچه کودکان اصرار بر خرید این نوع خوراکی دارند، والدین باید به تدریج این خوراکی را با خوراکی‌ها و تنقلات سالم جایگزین کرده و ذائقه کودکان را سمت خوراکی‌های دیگر سوق دهند. اگر دنبال تنقلات سالم برای فرزندان خود هستید پیشنهاد می کنم پست زیر را حتما مشاهده کنید ما در پست تنقلات سالم تلاش کردیم بهترین خوراکی های خوشمزه را که برای بچه ها خوب هستند را به شما معرفی کنیم.

پست مرتبط: 10 تا از تنقلات سالم برای بچه مدرسه ای ها را بشناسید

پست پیشنهادی برای شما :  آموزش طرز تهیه سوپ نودل با سامان گلریز