طرز تهیه عصرانه پاییزی و زمستانی (ساده و سریع)

برای شما در پست جدید وبلاگ سایت اسباب بازی جو می خواهیم آموزش طرز تهیه عصرانه پاییزی و زمستانی ساده و بسیار خوشمزه را منتشر کنیم. معمولا بخاطر طولانی بودن شب های پاییز و زمستان اهمیت خوردن یک عصرانه بیشتر می شود. و ما در این پست سعی کردیم یکی از ساده ترین دستورات تهیه یک عصرانه خوشمزه گیلانی را برای شما منتشر کنیم اگر علاقمند به یادگیری عصرانه جدید هستید حتما پیشنهاد می کنم تا انتهای این پست همراه ما باشید تا با تهیه کماج یا کلوبیج شمالی ها آشنا شوید این شیرینی با ساده ترین مواد و در سریع ترین زمان ممکن می توان تهیه کرد. کماج شباهت های زیاد با پنکیک دارد اما طعم آن کاملا متفاوت است و بیشتر شبیه کیک می شود که می توانید آن را با شیر ، قهوه یا چای میل کنید.

مواد لازم برای تهیه عصرانه پاییزی و زمستانی

این مقدار مواد اولیه حدود 10 تا 14 عدد کلوبیج به شما می دهد که بستگی به شما دارد چه حجم از مواد داخل تابه بریزید.

آرد برنج: 3/4 پیمانه
آرد گندم: یک پیمانه
تخم مرغ: دو عدد
شکر: پنج قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر: دو قاشق چایخوری
گلاب: یک قاشق غذا خوری
ماست: سه قاشق غذا خوری
روغن: مقدار لازم
شیر: یک لیوان

طرز تهیه کامل کیک شیرینی کماج یا کلوبیج شمالی

برای آغاز سریع کار تهیه این شیرینی خوشمزه گیلانی ها باید همه مواد گفته شده در بخش مواد اولیه لازم را دقیق اندازه گیری کنید. بعد تخم مرغ را به همراه شکر و گلاب را داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود. شیر یا ماست یا حتی می توانید هر دو استفاده کنید ( شیر یک لیوان ، ماست دو قاشق) بعد هم بزنید سعی کنید این کار دستی انجام دهید و از دستگاه همزن استفاده نکنید. همچنین برخی از افراد به کلوبیج زعفران دمکرده هم اضافه می کنند که کاملا بسته به سلیقه شما دارد که این کار انجام دهید یا که خیر.

عصرانه پاییزی و زمستانی

در گام بعدی تهیه این عصرانه زمستانی میرویم سراغ  آرد برنج و آن را  خوب الک می کنیم و بعد به مواد اضافه می کنیم و با کمک همزن دستی هم میزنیم تا گلوله های آرد برنج باز شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید تا غلظت مواد شبیه به ماست غلیظ شود اگر می خواهید کار تهیه را سریع تر کنید می توانید مرحله الک کردن را حذف کنید. و در مرحله نهایی کار تهیه این عصرانه باید مواد را سرخ کنید داخل یک شیرجوش روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس با قاشق از مواد بردارید داخل تابه بریزید و با قاشق روغن را روی کماج بریزید تا نان ها پف کنند و طلایی شوند. بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود. همه مواد را سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا اضافه گرفته شود و بعد کمی شکر روی نان ها بریزید و کلوبیج را به همراه قهوه یا چای یا نوشیدنی دلخواه دیگر خود میل کنید.

ویدیو تهیه کامل این عصرانه خوشمزه گیلانی را در زیر می توانید تماشا کنید

در ویدیو زیر می توانید با روش درست کردن این شیرینی کیک خوشمزه بیشتر آشنا شوید گفتنی است که تفاوت هایی بین دستور بالا و این ویدیو وجود دارد اما نتیجه نهایی هر دو روش تهیه بسیار خوشمزه است پیشنهاد می کنم با هر دو روش تهیه یکبار این عصرانه پاییزی و زمستانی خوشمزه را تهیه کنید.

پست پیشنهادی برای شما :  تهیه صبحانه فوری و جدید + ویدیو