درمان اسهال کودکان به همراه نکات اورژانسی

با شروع فصل پاییز و افزایش بیماری های ویروسی مخصوص در بچه ها یکی از مشکلات بزرگ خانواده ها مریض شدن بچه ها است. از علائم گوارشی متداول در بیماری های ویروسی هم اسهال و استفراغ است. که ما در این زمینه یکی ویدیو های بسیار خوب فضای مجازی درباره درمان اسهال کودکان و نکات مهم اورژانسی که توسط دکتر سارا جعفریان متخصص کودکان و نوزادان تهیه شده است را با شما به اشتراک میگذاریم که این ویدیو شامل نکات بسیاری کلیدی و مهمی است که دانستن آن برای همه والدین خالی از لطف نیست لطفا ویدیو را کامل تماشا کنید و حتما میزان صحیح مصرف او آر اس را در ادامه متن بخوانید.

هر بسته ی پودر او آر اس که با یک لیتر آب جوشیده خنک درست میکنید برای 24 ساعت هست و روز بعد باید مجدد درست کنید‼️ محلول او ار اس بهتره به صورت خیلی خنک مصرف بشه تا مزه اون برای کودکان مثل آب باشه.

میزان صحیح مصرف از محلول او آر اس:

  • در شیرخواران زیر شش ماه، 10 سی سی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هست به ازای هر بار دفع آبکی، به طور مثال برای شیرخوار 5 کیلویی باید 50 سی سی مصرف بشه..
  • برای شیرخواران شش ماه تا دو سال به ازای هر بار دفع آبکی: 50-100 سی سی
  •  کودکان بالای دو سال: به ازای هر بار دفع آبکی 100-200 سی سی

او آر اس به شکل پودر، قرص جوشان و محلول های آماده طعم دار در داروخانه های سراسر کشور موجود هست در انتها هم امیدواریم که این پست برای شما مفید بوده باشد حتما ویدیو را کامل تماشا کنید و فقط به یک قسمت از آن بسنده نکنید همچنین می توانید آدرس پیج خانم دکتر سارا جعفریان را متخصص کودکان و نوزادان در استان گرگان را مشاهده کنید.

منبع : dr.sarajafarian

مطب خانم دکتر جعفریان : گرگان، عدالت 11، ساختمان آزادمرد طبقه اول

پست پیشنهادی برای شما :  فواید بازی با عروسک برای کودکان چیست؟